Τρίτη 22 Μαρτίου 2016

Μικρή πινακοθήκη (α)... από τον φίλο στο fb Nίκο Καρακωνσταντή (facebook, Μάρτιος 2016)

................................................................

            
               Μικρή πινακοθήκη (α)...*





Αλέκος Κοντόπουλος (1904-1975)
Αφηρημένο, 75Χ72 εκ. Λάδι σε καμβά.




Βλάσης Κανιάρης(1928 Αθήνα-2011)
Τίτλος: Το Πρόσφατο Έργο του, Ημερομηνία Έναρξης: 11/11/1988, Ημερομηνία Λήξης: 11/11/1988



Φωτογραφία του Man Ray (1890-1976). Η Γερτρούδη Στάϊν ήταν πλούσια Αμερικάνα, που ζούσε στο Παρίσι στις αρχές του 20 ου αιώνα. Για την εικονιζόμενη προσωπογραφία της, η Στάϊν πόζαρε στον Πικάσσο περισσότερο από 80 φορές. Τελικά το πρόσωπό της το επιζωγράφισε απόντος του μοντέλου σε μια μέρα.
1906, 100Χ81,3 εκ. λάδι σε μουσαμά, Μητροπολιτιό Μουσείο Ν.Υ



Νίκος Κεσσανλής (1930 Θεσσαλονίκη- 2004). Σπούδασε στην ΑΣΚΤ Αθήνας (1948-1955) κοντά στον Γ. Μόραλη. Δουλεύει επίσης κοντά στον Γ. Τσαρούχη. Με υποτροφία της ιταλικής κυβέρνησης σπουδάζει για 4 χρόνια στη Ρώμη φρέσκο, χαρακτική και τεχνικές συντήρησης. Το 1982 εκλέγεται καθηγητής στην ΑΣΚΤ Αθήνας, όπου δίδαξε μέχρι το 1997.
Χωρίς τίτλο, 60Χ92 εκ. Μικτή τεχνική.




Ανρί Ματίς (1869- 1954)
Έτσι, σαν επιστέγασμα του πως προσέγγιζε γενικά το γυμνό ο Ματίς ως προς τον τρόπο γραφής, λέει σχετικά: «.. Η ζωγραφική μου.. κατέκτησε μια καθαρότητα και μιαν απλότητα.. Ήταν φανερή η τάση μου προς τη χρωματική αφαίρεση και η αγάπη μου για τα πλούσια, θερμά και γενναιόδωρα σχήματα στα οποία κυριαρχούσε το αραμπέσκ. Απ’ αυτή τη δυαδικότητα γεννήθηκαν έργα που ξεπερνούσαν τα εσωτερικά μου όρια..»
Ζωγραφίζοντας ένα μοντέλο του.



Ανρί Ματίς (1869- 1954)
Το έργο που ο Ματίς θέλει να τον χαρακτηρίζει είναι «Η χαρά της ζωής».(1906, 176,5Χ240,7 εκατ. Λάδι σε καμβά, Μπάρνες Φαουντέϊσον, Φιλαδέλφεια, Πενσυλβάνια). Η προετοιμασία του πίνακα του γίνεται με πολύ προσοχή και με ακαδημαϊκό τρόπο, μελετώντας τις μια- μία ξεχωριστά τις μορφές που απεικονίζει και σαν ομάδα έπειτα. Το αποτέλεσμα όμως δεν ήταν καθόλου ακαδημαϊκό. Απεικονίζει δεκαέξι γυμνές μορφές, οι περισσότερες εκ των οποίων είναι γυναίκες. Όλος ο πίνακας παραπέμπει σε παραδείσιους κόσμους. Ένα βουκολικό τοπίο. Μια φανταστική χώρα που κυριαρχεί ο χορός, η μουσική με τους αυλούς, η αρμονία, η αγκαλιά των ανθρώπων μεταξύ τους και η αγκαλιά με τη φύση, το όνειρο. Θυμίζει η ατμόσφαιρα το «Δάφνης και Χλόη». Ένα όνειρο. Και ο τίτλος του «Η χαρά της ζωής» αγκαλιάζει την ονειρική ατμόσφαιρα του χώρου που γίνεται ένα πλαίσιο που λειτουργεί σαν μια ανάπτυξη του ονείρου



Ανρί Ματίς (1869- 1954)
Το έργο του «Χλιδή, ηρεμία και ηδονή»- 1904, απεικονίζει πέντε γυμνές γυναίκες- νύμφες, με εύχυμο σώμα, που τρώνε στην παραλία υπό την επιτήρηση μιας ντυμένης γυναίκας και ενός παιδιού δίπλα τους, όρθιο και τυλιγμένο με πετσέτα. Είναι ένας πίνακας με καθαρά χρώματα, ζωντανά από το ότι δεν τα αναμιγνύει (επιρροή από πουαντιγισμό- Σεζάν), αφηρημένα σχήματα (φύσης και ανθρώπου), μικρές κοφτές, πλατειές πινελιές (όχι μικρές και κυκλικές όπως τον πουαντιγισμό), περιγράμματα με πιο χοντρές πινελιές (λιγότερο έντονες από του Βαν Γκογκ) που δίνουν στον πίνακα τον δικό του ρυθμό- διακόσμηση.




Ανρί Ματίς (1869- 1954)
Ροζ γυμνό, 1935, 66Χ92,5 εκατ. Λάδι σε καμβά, Μουσείο Τέχνης Βαλτιμόρη.


*Σημείωση: Η επιλογή των έργων, οι λεζάντες και τα σχόλια είναι του φίλου στο fb και ζωγράφου  Νίκου Καρακωνσταντή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου