Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2011

Ποια θα είναι η επόμενη Εϊμι Γουάινχαουζ; Της Μαρίας Μαρκουλή (ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ στα "ΝΕΑ", Σάββατο 10 Δεκεμβρίου 2011)

..................................................................

Ποια θα είναι η επόμενη Εϊμι Γουάινχαουζ;

Της Μαρίας Μαρκουλή

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ στα "ΝΕΑ", Σάββατο 10 Δεκεμβρίου 2011

Το μετά θάνατον άλμπουμ που μόλις κυκλοφόρησε δεν είναι αρκετό. Η μουσική βιομηχανία θα χρειαστεί σύντομα να βρει τη διάδοχο της χαμένης τραγουδίστριας. Ιδού οι πέντε βασικές υποψήφιες

Από την αρχή να ξεκαθαρίσουμε κάτι. Αλλη Εϊμι δεν υπάρχει. Τελείωσε, αυτό ήταν. Δυστυχώς τελείωσε νωρίς. Οι «νέες Εϊμι» είναι δουλειά των media. Είναι μακρινές συγγένειες. Πάντως είναι ωραίες φωνές.
Το σίγουρο παραμένει πως καμιά δεν είναι σαν κι αυτή. Εκεί έξω, όπως ξέρουμε όλοι, κυκλοφορεί μια άλλη Βρετανίδα, η Αντέλ, που σαρώνει τα πάντα σε Ευρώπη και Αμερική. Μια Ντάφι ακούγεται στα πικάπ κάθε DJ που θέλει να ευχαριστήσει το κοινό του, μια νέα, ωραία Λάνα Ντελ Ρέι κλέβει τα βλέμματα και μια Τζος Στόουν με όλα τα παράσημα της λευκής σόουλ φωνής είναι σίγουρο χαρτί για όποιον ποντάρει.
Εϊμι όμως είναι μόνο μία. Και το «Lioness: Hidden Treasures», το άλμπουμ που κυκλοφόρησε μόλις με ηχογραφήσεις που είχε κάνει (αλλά δεν είχε κυκλοφορήσει) όλα αυτά τα χρόνια η Εϊμι, δείχνει ακριβώς αυτό, τη μοναδικότητά της. Το πώς έδινε την ψυχή της στο τραγούδι, το αισθανόταν και το ζούσε και το πώς το ερμήνευε κάθε φορά διαφορετικά, σαν να ήταν άλλο τραγούδι, άλλη στιγμή, άλλο κομμάτι της ζωής της. Εβαλε τη σφραγίδα της όπως η Νίνα Σιμόν και η Μπίλι Χόλιντεϊ, δημιουργώντας σημεία αναφοράς. Το «Valerie», όπως το είπε η Εϊμι, το «Will You Still Love Me Tomorrow?», έτσι όπως το είπε εκείνη. Είχε το χάρισμα, όμως είχε και την κατάρα.
Οι δυο παραγωγοί, ο Μαρκ Ρόνσον και ο Σαλάαμ Ρέμι, που είχαν δουλέψει μαζί της, με την άδεια της οικογένειας, πέρασαν ξανά πολλές ώρες ακούγοντας ηχογραφήσεις της Εϊμι, μέσα σε μια ατμόσφαιρα ιδιαίτερα φορτισμένη, όπως είπαν, καθώς ανάμεσα άκουγαν και κάποιες κουβέντες δικές της ενώ συναρμολογούσαν το άλμπουμ.
Ας δούμε πέντε υποψήφιες διαδόχους και πως αυτές συγκρίνονται με την Εϊμι.
Αντέλ
Η νέα αγαπημένη
του κοινού
Ξεχωριστή περίπτωση η Αντέλ. Καθώς αναρρώνει από την περιπέτεια με τις φωνητικές της χορδές, εισπράττει την αγάπη του κόσμου και την αναγνώριση της μουσικής βιομηχανίας. Η Αντέλ έχει «μιλήσει» σε όλους με τα τραγούδια, τη φωνή της και τη vintage αισθητική σαν φαινόμενο της ποπ περισσότερο και μετά σαν μια ακέραια τραγουδίστρια που είναι. «Αν δεν υπήρχε η Εϊμι και αν δεν είχε εκείνη ανοίξει τον δρόμο, εγώ δεν θα ήμουν εδώ», έχει άλλωστε πει η Αντέλ.
Ολα έδειχναν να αλλάζουν για εκείνη όταν ένας συμμαθητής της ανέβασε στο σάιτ του κάποια τραγούδια της. Από εκεί έφτασαν στα αυτιά της δισκογραφίας, κάποιοι που έβλεπαν (ή άκουγαν) μπροστά - στην XL Records συγκεκριμένα - της έκλεισαν ραντεβού και έπειτα από λίγο όσοι πετύχαιναν το «Chasing pavements» στο ραδιόφωνο ζητούσαν να μάθουν περισσότερα για τη φωνή. Και εδώ ξεκινούσε ακόμη ένας γύρος στο παιχνίδι - κερδισμένος σε όλα τα σημεία από τη Βρετανίδα, κόντρα σε όλα τα πρότυπα της ποπ, σαν μια παχουλή κοπέλα που δεν χορεύει ούτε κάνει ακροβατικά, απλά στέκεται μπροστά στο μικρόφωνο και τραγουδάει σαν να ήταν στη δεκαετία του '60, και όλα να μοιάζουν με ντεκόρ των «Mad Men». Τη διαφορετικότητα και τη φωνή λάτρεψε ο κόσμος. Το «21» άλμπουμ της χτυπάει φέτος έξι βραβεία Γκράμι, ενώ οι μετρήσεις δείχνουν πως έχει ξεπεράσει σε πωλήσεις το «Back in Black» της Γουάινχαουζ. Και δεν έχει κλείσει ακόμη τα 22 της χρόνια.
Παράγοντας Εϊμι
n Φωνή 70%
n Προσωπικότητα 60%
Ντάφι
Ετοιμάζει την επιστροφή της
Η μικρή Ουαλή άφηνε πίσω της τραυματισμένα παιδικά χρόνια και ερχόταν στο Λονδίνο με το κρυφό όνειρο να γίνει κάποια μέρα τραγουδίστρια. Δεν ήταν και η πρώτη σε έναν κόσμο σπαρμένο με τάλεντ σόου - ήταν όμως από εκείνα τα κορίτσια που πήραν τον τίτλο της «νέας βασίλισσας της σόουλ» με το που έκαναν τις πρώτες εμφανίσεις. Καθόλου άσχημο δηλαδή, αν σκεφτεί κανείς πως δεν είχε στο σπίτι συλλογή δίσκων για να εμπνέεται και να τραγουδάει μπροστά στον καθρέφτη.
«Rockferry», «Mercy», «Stepping Stone» και τα παλιά δισκάκια βγήκαν στις βιτρίνες. Παντού. Τα τραγούδια της Ντάφι φαίνονται ήδη ανθεκτικά στον χρόνο, όπως ήταν της αξέχαστης Τίμι Γιούρο και της Ντάστι Σπρίνγκφιλντ. Η γαλανομάτα σόουλ, είδος που ανθούσε ήδη από τη δεκαετία του '60 όταν λευκοί καλλιτέχνες τραγουδούσαν σόουλ και r'n'b όπως στις ηχογραφήσεις της Stax και της Motown, όχι μόνο δεν γέρασε, αλλά δίνει συνεχώς νέο υλικό. Κορίτσια και αγόρια της λευκής σόουλ σχολής φυτρώνουν σαν μανιτάρια - ακούστε οπωσδήποτε το καινούργιο του Μέγερ Χόθορν - καθώς η Ντάφι, με στυλ χαριτωμένης Μπριζίτ Μπαρντό, ετοιμάζεται να επιστρέψει με νεότερα.
Παράγοντας Εϊμι
n Φωνή 50%
n Προσωπικότητα 40%
Τζος Στόουν
Δεν παίζει
με τους κανόνες
Εντυπωσιακή σε όλα. Βαθιά, εκφραστική, σόουλ φωνή, εκρηκτική η εμφάνιση, ένας θηλυκός δαίμονας στη μουσική σκηνή. Αγαπά την τζαζ, τη σόουλ, τα σέξι τραγούδια με συναίσθημα και μπορεί να σηκώσει μια αίθουσα ολόκληρη. Η Στόουν δεν είναι η συνηθισμένη τραγουδίστρια που ακολουθεί τα σχέδια της δισκογραφίας. Μακριά από αυτό. Εχει τους δικούς της κανόνες, και πριν ακόμη γίνει 17 χρονών, ο κόσμος της μουσικής υποκλίθηκε μπροστά της. Και το «The Soul Sessions» έγινε πολυ-πλατινένια κυκλοφορία. Η Τζος σήμερα, στα 24 της, έχει νέο άλμπουμ - το LP1 - και μόνιμη συμμετοχή στους SuperHeavy, των οποίων ο άλλος τραγουδιστής είναι ο Μικ Τζάγκερ. Ναι, αυτοί οι SuperHeavy, το σούπερ γκρουπ. Λατρεύει την Αρίθα Φράνκλιν και είναι η πιο κοντινή σε αυτήν φωνή, τουλάχιστον από αυτές στο Ντόβερ της Αγγλίας, αλλά στο καλλιτεχνικό της DNA τρέχει κάτι πολύ… Εϊμι Γουάινχαουζ που η Στόουν διοχετεύει όλο στη μουσική της. Στη συναυλία της στο «Παλάς», πριν από μερικά χρόνια, κάποιος της φώναξε πως θέλει να την παντρευτεί. Προκαλεί και τέτοιες αντιδράσεις.
Παράγοντας Εϊμι
n Φωνή 60%
n Προσωπικότητα 80%
Λάνα Ντελ Ρέι
Με αέρα παλιού Χόλιγουντ
 
Ξαφνικά, φέτος το καλοκαίρι, τα μουσικά blogs πήραν φωτιά. Αναζητήστε το κορίτσι. Η Λάνα Ντελ Ρέι δεν είχε καν συμβόλαιο με δισκογραφική, αλλά το Pitchfork ανακήρυσσε το «Video Games» της «καλύτερο νέο τραγούδι». Ενα κομμάτι, ένα βιντεοκλίπ, μια παλιομοδίτικη αύρα και αυτοπροσδιορισμούς του στυλ «gangsta Νάνσι Σινάτρα», και η Λάνα βρέθηκε παντού.
Ετσι την ώρα που οι σχεδιαστές εμπνέονται από την Εϊμι και η Fred Perry λανσάρει μόλις τα πρώτα δείγματα της ανοιξιάτικης κολεξιόν της εμπνευσμένα από το 50s στυλ της τραγουδίστριας, η Ντελ Ρέι σημειώνει τις αναφορές της στη Λάνα Τάρνερ και στο παλιό αμερικανικό σινεμά. Πριν από λίγες μέρες ενημέρωσε τους φαν πως μέσα στον πρώτο μήνα του 2012 κυκλοφορεί το άλμπουμ της με τίτλο «Born to Die», με πάθος, λουλούδια, μελόδραμα και στυλ - καρφί από τη Sunset Boulevard.
Παράγοντας Εϊμι
n Φωνή 40%
n Προσωπικότητα 60%
Νέλι ΜακΚέι
Θαυμάστρια της Ντόρις Ντέι
Είναι τραγουδοποιός και τραγουδίστρια, είναι ηθοποιός, κωμικός, παίζει πιάνο και γιουκαλίλι και πρωταγωνιστεί στο τύπου φιλμ νουάρ καμπαρέ «Ι Want to Live!», εμπνευσμένο από την ομότιτλη ταινία του 1958, όπου η Σούζαν Χέιγουoρντ πήρε Οσκαρ, παίζοντας τη… δολοφόνο Μπάρμπαρα Γκρέιαμ. Μελωδικά, ρυθμικά, γλυκά, ανατρεπτικά τραγούδια με ηχώ από τα παλιά. Η Νέλι ΜακΚέι γεννήθηκε στο Λονδίνο και μεγάλωσε στη Νέα Υόρκη και η αγάπη της για την Ντόρις Ντέι εκδηλώθηκε μέσα από τον δίσκο της «Normal as Blueberry Pie - Α Tribute to Doris Day». Με μια πρώτη ματιά ίσως να μη φαίνεται τόσο κοντά στην Εϊμι ώστε να δικαιούται έναν «νέα Εϊμι» τίτλο, αλλά κάπου ανάμεσα σε κοινές παλιές αγάπες, ανεξίτηλα τραγούδια και κόντρα πορεία στο ποπ καθεστώς η 29χρονη Νέλι θα είχε βρει με την Εϊμι πολλά να τις ενώνουν.
Παράγοντας Εϊμι
n Φωνή 30%
n Προσωπικότητα 50%

















yeah

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου